f·p·p · h·a·l·o http://halo.fpp.pl |
|||
Poradniki Tutorial MP HALO (Xbox) Ten Tutorial ma na celu pomoc (w sumie to każdy ma taki cel ) w pojedynkach w Multi, zarówno amatorom jak i średnio doświadczonym. Uważam, że nie ma co ukrywać tego co się wie, wiem że dobrze jest wiedzieć więcej od przeciwnika na turnieju ale jak inni grają lepiej to i my podnosimy swoje umiejętności. Chyba o to chodzi by Polacy grali na światowym poziomie. Ja zawsze grając z gorszym od siebie daje mu porady co by mógł grać jeszcze lepiej, wtedy gra jest ciekawsza i bardziej fair. Osłony: ogólnie: trzeba wiedzieć, że na wielu planszach można pomóc sobie w zdobyciu shieldow: - można je zestrzelić z pistoletu itp. na dole np. na mapie Rat Race. - zrzucić granatem np. Wizard (przydaje się przy grze z graczami pokroju Fil4 gdzie sekunda na celowniku oznacza śmierć). - grając w Teamie można złapać shield razem, obu graczy zbiera go w tym samym momencie (widziałem to tylko na filmie ale chyba działa). Niewidzialność: - Idealnie działa gdy się nie ruszasz (praktycznie jesteś niewidoczny). - Jak już się ruszasz to dobrze biec na wroga mając jednolite tło za sobą (przy przechodzeniu miedzy różnymi kolorami jesteś najbardziej widoczny). - Nim Ci się włączy niewidzialność trwa to kilka sekund więc dobrze jest chwile odczekać w ukryciu. - Pod koniec działania można zebrać następną niewidzialność nie będąc zauważonym. Pancerz, kamizelka itd.: - Od razu po zaaplikowaniu czerwonego power upa zaczyna Ci rosnąć shield (około 2 sekund) w tym czasie jesteś niezniszczalny (nawet 5 granatów i strzał z rakiety nic Ci nie zrobią). - To ostatnie (p.w.) przydaje się do np. do wyższych skoków, musisz rzucić granat tuż przed wzięciem power upa, poczym wyskoczy w odpowiednim momencie (bardzo ważny timing, trochę trzeba poćwiczyć) polecisz nieco wyżej co przydaje się żeby dostać się w nie które miejsca nie dostępne przy zwykłym skoku. - Dobrym trikiem jest tez rzucenie granatów pod nogi jak jeszcze mamy końcówkę shielda a nowy już czeka przed nami (także ważny timing, musisz wbiec na power upa równo z wybuchem granatu wtedy nie stracisz energii właściwej). Broń: - Broń można brać przez ściany i podłogi np. Rakietnica na Prisoner lub Hang 'em High. - Bronie przy wybuchu granatu lub strzale z rakietnicy „latają” o wiele dalej niż shieldy co jest bardzo przydatne w zdobywaniu broni na odległość np. rakietnica lub snajperka na Hang 'em High (z dobrym graczem nie masz szans zebrać ich w normalny sposób). Precyzja jest bardzo ważna (trzeba się idealne ustawić i idealnie wycelować, trudne do wykonania jak masz mało czasu). Miejsca trzeba oblukać na filmach w necie lub tak jak ja, samemu trochę porzucać. Jedyna lipa to, to że na splicie i całym ekranie jest różnica w mierzeniu do celu. - Jedna z wad jakie znalazłem to, to ze wyskakując przy ścianie i jednocześnie wykonując w powietrzu obrót o 180 stopni (w stronę po której jest ściana) to strzelając nawet pól sekundy po pełnym obrocie (czasami nawet jak już spadniesz na ziemie) , spluwa nie wyrabia całych 180 stopni tylko 90 co kończy się strzałem w ścianę zamiast w przeciwnika. (nie muszę mówić co będzie gdy akurat używałeś bazuki). Granaty: - Co do granatów to mamy Fragi – zwykle, Plazmy - przyklejające się do każdej płaszczyzny. - Ważne jest to, że Fragi wybuchają trochę wcześniej niż Plasmy, tylko trzeba pamiętać, że te lubią się trochę poodbijać, Plasmy gdzie spadną tam wybuchają (przydaje się to podczas zdobywania broni z pulek gdzie zwykły granat się odbije i spadnie na dół). - Plazmowy granat, jak się do Ciebie przyklei to pozostaje Ci już tylko gonić typa który nim w ciebie rzucił, bo już i tak nie żyjesz. Poruszanie i starcia z przeciwnikiem: - Nigdy nie biegnij prosto na przeciwnika, staraj się biec slalomem (tak żeby było Cię trudno trafić). - Jak jesteś pod obstrzałem, to można trochę poskakać (pamiętaj, że nie masz kontroli nad lotem i łatwo Cię trafić gdy jesteś akurat w powietrzu). - Co do skakania to przydaje się jakiś granat pod nogami ;> - Ważne, żeby jak najmniej przebywać w miejscach gdzie łatwo „otrzymać” rzucony przez przeciwnika granat. Jak ktoś grał z Filem4 na Wizard to wie o czym mowie [jak stoisz na dole a koleś jest na którymś z czterech podestów (tam gdzie leży broń) to na pewno zdajesz sobie sprawę jak trudno mu wrzucić granat na górę]. - Dobrze jest walić combosy np. strzał z pompki i poprawić kolba. - Jak wciśniesz duck (kucanie) w ostatniej fazie skoku, skoczysz wyżej a i przez nie które okna da się wyskoczyć np. na Chill Out. - Jak spadasz z wysokości pamiętaj, żeby spadać na nie równe powierzchnie, (pochyle) twarzą do toru spadania, wtedy nie zabiera Ci upadek energii. Teleporty: - Bardzo pomocne przy ucieczce. Gdy uciekasz, nie zaszkodzi zostawić granat w przed wejściem do teleportu. Jak ktoś będzie biegł za tobą, to może się ładnie na niego nadziać, szczególnie, że po przeteleportowaniu możesz stanąć w przejściu po drugiej stronie, blokując przeciwnika. W takim przypadku uniemożliwiasz mu teleportacje zostawiając go sam na sam ze wcześniej rzuconym granatem. Pamiętaj, że jak będziesz stał za długo a on będzie się pchał to zginiesz od telefraga. - Jest dobry patent, że po przeteleportowaniu się można podskoczyć i walnąć z kolby, w tedy teleport wpuści typa, który idealnie się na Ciebie nadzieje. Jest jeszcze dużo rzeczy, wiele z nich sam nie pojmuje np. szybkie wciskanie duck (kucania) lub walenie z kolby przy każdej zmianie broni (Ponoć nie słychać przeładowania). Myślę, że to pomoże, nie którym w stawianiu pierwszych kroków a i lepsi gracze cos nowego się naucza. Pamiętajcie, że trening jest najważniejszy, można zarówno samemu ćwiczyc jak i z przeciwnikiem. Polecam także filmiki z Netu. -------------------------------------- Aktualizacja: 06·12·2003 - 02:01 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-05-06, 00:21, z
172.71.254.141 (172.71.254.141) Strona dostępna online pod adresem: http://halo.fpp.pl/?pl:pages:show:239::: DRUKUJ | Powrót |